Welke koffieliefhebber wordt er niet blij van: de geur van een heerlijk kopje versgemalen koffie. Alleen hiervoor zou je al een koffieautomaat bonen in je bedrijfsruimte of showroom willen hebben. Zowel je werknemers als je klanten zullen je er dankbaar voor zijn. Maar er zijn nog zo veel meer voordelen van een koffieautomaat met koffiebonen op de (werk)vloer. Ben jij aan het twijfelen om een koffieautomaat voor bonen aan te schaffen voor in het bedrijf? Wij zetten zes voordelen voor je op een rij die je zeker over de streep gaan trekken.
Voordeel 1: Het is lekkerder
Laten we maar meteen met de belangrijkste reden beginnen om een koffieautomaat bonen aan te schaffen. Want eerlijk is eerlijk: verse koffie van koffiebonen is zo veel lekkerder dan de meeste andere koffie uit een automaat. Een van de redenen is dat bij voorgemalen koffie de aroma’s grotendeels al verloren zijn gegaan. Veel mensen die ooit een keer geproefd hebben van bonen koffie willen daarna vaak niets anders meer. En dat geldt niet alleen voor espresso drinkers, ook gewone koffie en bijvoorbeeld cappuccino kun je lekkerder maken door gebruik te maken van koffiebonen. Als je eenmaal gewend bent aan die heerlijke smaak (en geur!) van koffiebonen, wil je niets anders meer.
Voordeel 2: Lekker snel
Een koffieautomaat zorgt ervoor dat je snel een kopje koffie in je handen hebt. Dat is heel fijn in de ochtend, als je snakt naar je eerste bakkie, maar natuurlijk ook gedurende de rest van je werkdag. Het scheelt je een hoop tijd als je snel een koffie kunt halen. Tijd die je weer kunt besteden aan andere, meer productieve zaken op het werk. Of het zorgt er juist voor dat je wat langer kunt genieten van je pauze natuurlijk. Wie lekker snel wilt genieten van goede koffie, kiest voor een koffieautomaat.
Voordeel 3: Zó veel keuze
Zoals gezegd is een koffieautomaat met koffiebonen echt niet alleen geschikt voor espresso drinkers. Het fijne ervan is juist dat er zo veel keuze is. Cappuccino, gewone koffie, latte macchiato of café au lait bijvoorbeeld. En ook warme chocolademelk en thee zijn opties die vrijwel elke koffiemachine kan bieden. Voor iedereen is er wat te kiezen. Fijn voor je werknemers en voor je klanten. Daarnaast kan koffie gemaakt van koffiebonen niet de hele dag door gedronken worden en is het voor de fervente koffiedrinker goed om te weten dat er automaten zijn met meerdere opties.
Voordeel 4: Geen koffie verspilling
Hoe vaak wordt er op een kantoor, op een werkplaats of in een showroom niet een grote pot koffie gezet, waarvan de helft later weg kan worden gegooid? Dat is natuurlijk hartstikke zonde van de koffie. En het is ook nog eens zonde van je tijd als je steeds weer een nieuwe kan koffie moet gaat zetten. Een koffie automaat geeft je de mogelijkheid om gewoon één kopje per keer te pakken. Als er een nieuwe klant binnenkomt, als de vergadering begint of gewoon als jij of een van je collega’s er trek in hebben.
Voordeel 5: Lekker makkelijk
Naast het feit dat koffie van een automaat met bonen lekkerder is en sneller klaar, zijn de meeste koffieautomaten ook nog eens heel eenvoudig te bedienen. Een goed kopje koffie is zo gezet met een paar drukken op de knop en je kunt vaak ook nog eens de instellingen aanpassen naar jouw eigen voorkeuren. De sterkte van je koffie bijvoorbeeld, of de hoeveelheid melk of suiker die je erin wilt. De eenvoudigheid van het zetten van de koffie is niet alleen fijn voor je werknemers, maar ook voor klanten of partners die nog nooit eerder bij het bedrijf zijn geweest. Zo kunnen ook zij zichzelf bedienen van een lekker kopje koffie, zonder er steeds om te moeten vragen en zonder al te veel gedoe.
Voordeel 6: Het staat mooi
Lekker, eenvoudig, snel, veel keuze… Hartstikke fijn natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Een koffieautomaat met bonen op de werkvloer laat zien dat je het beste wilt voor je werknemers en je klanten. Maar je kunt ook nog een stapje verder gaan en kiezen voor een machine die bijvoorbeeld luxe uitstraalt, met een mooi en strak design. Er is zelfs de mogelijkheid om koffiemachines te bestellen in de huisstijl van je bedrijf, of met een uniek ontwerp dat niemand anders heeft. Zo steel je niet alleen de show met heerlijke koffie, maar ook met het apparaat dat de koffie zet.